برای اپلیکیشن های موبایل، ارسال پیام ضروری ترین ابزار بازاریابی است که در اختیار شماست. این امکان نقطه تماس مستقیم شما با کاربران برنامه شماست. اعلانهای برنامه همیشه مؤثرترین راه برای جلب توجه کاربران برنامه شما بوده و آنها را تشویق میکند تا برنامه را باز کنند.
استفاده از اعلان ها به شما این امکان را میدهد تا زمانی که کاربران فعالانه از برنامه شما استفاده نمیکنند، با پیامهای شخصیسازیشده و مرتبط آنها را تشویق به بازگشت کنید. پیامرسانی درونبرنامهای، کاربران فعال را به سمت تبلیغات و محتوایی سوق میدهد که میخواهید در زمانی که از برنامه شما استفاده میکنند، تجربه کنند.
جنبههای زیادی از پیامرسانی وجود دارد که میتوان از آنها برای افزایش شانس تعامل کاربر استفاده کرد و احتمال باز شدن پیامهای شما را بیش از 50 درصد بیشتر از اعلانهای معمولی افزایش داد.
ارائه تجربه شخصیسازی شده به کاربر، تعامل احتمالی را افزایش میدهد و در نتیجه ارتباطات مورد نظر شما را افزایش میدهد، چه برای مشاهده محتوای جدید یا انجام یک اقدام درون برنامهای.
بیایید دلایلی را مرور کنیم که چرا برنامهها باید با انتخاب شخصیسازی بهعنوان یک استراتژی تعاملی، توجه هرچه بیشتر کاربران را به خود جلب کنند.
از محل حضور کاربر آگاهی کافی را داشته باشد
کمپینهای مکان یا هدفگذاری جغرافیایی یکی از مؤثرترین راهها برای دستیابی به مخاطبان با پیامی مرتبط با مکان و زمان حضور کاربر است. توجه کاربران را هنگامی که در مجاورت فروشگاه/محل شما هستند جلب کنید تا با پیشنهادهای شخصی به موقع، آنها را به محل کار هدایت کنید. از طرف دیگر، از نظر جغرافیایی موقعیت رقیب خود را هدف قرار دهید تا سرنخ ها را از آنها دور کرده و به سمت خود بازگردانید. اگر کسب و کار شما مکان فیزیکی ندارد، اطلاعات مرتبط با یک پیشنهاد ارزشمند را که فقط برای کاربران برنامه در یک منطقه خاص قابل استفاده است، امتحان کنید مثلا «این آخر هفته در مونترال سرد خواهد بود – لباس گرمی برای پوشیدن از فروشگاه زمستانی ما برای خود انتخاب کنید. هم اکنون 20 درصد تخفیف!».
خودکارسازی پیامها بر اساس موقعیت مکانی کاربر به شما این امکان را میدهد که بدانید چه زمانی مناسب ارسال پیام مد نظر است. این مسئله از دریافت اعلانهایی جلوگیری میکند که کاربران نمیتوانند از آنها استفاده کنند زیرا صدها کیلومتر دورتر هستند، که فقط یک پیام آزاردهنده برای کاربر خواهد بود.
زمان مناسب ارسال پیام را هم تشخیص دهید
با استراتژی مناسب اعلانها ، میتوانید مخاطبان خود را به روشهای معنیدار و غیرمزاحم درگیر کنید که دارای ارزش محتوا بوده، وفاداری را افزایش میدهند و به حفظ کاربران کمک میکنند. به طور خلاصه ایجاد یک پایگاه فوق العاده فعال از کاربران وفادار برای برنامه شما.
استفاده از انتقال پیام هوشمند به شما امکان میدهد اعلانها به طور هدفمند توسط پلتفرم بازاریابی تلفن همراه شما ارسال شوند، دقیقاً در لحظهای که کاربر شما به احتمال زیاد با پیام درگیر شود، و این به صورت جداگانه و متناسب با هر کاربر برنامه عمل میکند.
انتقال پیام هوشمند در واقع گنجینه اطلاعاتی در مورد شخصی سازی برنامه های ارسال پیام با کمک داده های مشتری است. با استفاده از فناوری و الگوریتمهای پیشبینیکننده که با فعالیتهای برنامههای تاریخی و بیدرنگ کاربر کار میکنند، پلتفرمهایی که تحویل هوشمند را ارائه میدهند، رویای یک تیم بازاریابی به شمار می روند که امکان زمانبندی خودکار پیامها را در زمانی که کاربر خاص به احتمال زیاد با آن روبرو شود را فراهم میکند.
دلیل اینکه تحویل هوشمند برای بازاریابان تلفن همراه بسیار مورد توجه قرار گرفته کارایی بالای آن است ، در واقع این امکان - حدس و گمان را از برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی حذف می کند و آن را به فناوری واگذار می کند تا به دنبال بهترین راه ها برای بهینه سازی تعامل، حفظ کاربر و نتایج ایده آل باشد. ورود مشتریان جدید؟ بازگشت مشتریان از دست رفته؟ مشاوره در مورد لغو پرواز؟ تبلیغ محصولات جدید؟ همه آنها به یک استراتژی زمان بندی متفاوت نیاز دارند - و تحویل هوشمند می تواند آن را برای شما به ثمر برساند.
در نظر داشته باشید که پیام ها مربوط به هر کاربر مجزاست
پیام های شخصی می تواند منجر به افزایش 4 برابری در نرخ بازشدن اعلان ها شود. با این حال، قبل از اینکه بخواهید از تیم توسعه خود بخواهید رنگ یا ژانر موسیقی مورد علاقه را از هر کاربر بخواهد... ما در مورد تقسیم بندی و هدف گیری مخاطب مبتنی بر رفتار صحبت می کنیم. پیامهای مبتنی بر رفتار میتوانند 9 برابر افزایش نرخ بازشدن را ارائه دهند. یک اعلان یا پیام درونبرنامهای هوشمندانه مبتنی بر اطلاعات مشتری در زمان مناسب، همیشه ارزش بیشتری نسبت به رویکرد موفقیت و امید به مخاطبان شما ارائه میکند – چیزی که مطمئناً به برند شما آسیب بیشتری میزند تا سود. اگر متوجه میشوید که میزان مشارکت یا تعامل پلتفرم شما در حال کاهش است، یا بدتر از آن، هرگز در جایی که شما نیاز داشتید نبودهاند، این احتمال وجود دارد که پیامهایی که به مخاطبان خود ارسال میکنید مرتبط نباشند و میتوانید به این رویه پایان دهید.
بازگرداندن کاربران غیرفعال برنامه
یک ابزار بازاریابی موبایلی معروف به " Deferred Deep Linking" به شما امکان می دهد تا کاربران فعلی را که استفاده از برنامه شما را متوقف کرده یا حذف کرده اند، دوباره جذب کنید. با استفاده از دادههای یک کاربر موجود میتوانید از منابع خارجی استفاده کنید و یک پیام کوتاه یا ایمیل حاوی پیوندی ارسال کنید که برای آن کاربر خاص شخصیسازی شده است و پس از کلیک کردن، برنامه را راهاندازی میکند و کاربر را مستقیماً به پیشنهاد یا محتوایی که میشناسید هدایت میکند.(از داده های خود کاربر).
حال اگر کاربر قبلاً برنامه را حذف کرده باشد چطور؟ این پیوند آنها را به فروشگاه برنامه شما راهنمایی میکند، جایی که برنامه را دوباره دانلود میکنند و پس از راهاندازی برای اولین بار مستقیماً به صفحه پیشنهادی منتقل میشوند. ارائه یک UX حرفه ای و بدون شکاف که کاربر را به شما باز می گرداند. 55 درصد از مصرف کنندگان می گویند که تجربه کاربری ضعیف تلفن همراه از دلایل اصلی کنار گذاشتن استفاده از خدمات شرکت های مربوطه است، بنابراین ارائه تجربه کاربری بهینه برای مشتری بسیار مهم است. یک پیشنهاد شخصی Deep Linking از طریق پیامک یا ایمیل به کاربر خود ارسال کنید و شانس خود را برای تعامل مجدد با کاربرانی که مدتهاست از آن خارج شدهاند افزایش دهید.
جمع بندی
شخصیسازی در قلب هر استراتژی افزایش تعامل اپلیکیشن های تلفن همراه است و برای جذب طولانیمدت کاربران، ارائه یک تجربه کاربری استثنایی و حفظ پایگاه کاربران وفادار کلیدی خواهد بود. سعی کنید استراتژی تعامل کاربر خود را با استفاده از شخصی سازی تجربه ها تقویت کنید و ببینید که چگونه می تواند بر آمار تعامل کاربر شما تأثیر مثبت بگذارد.
(مقاله ای از Lewis Hughes )
تیم سیزکد آماده ارائه مشاوره رایگان و توسعه انواع پلتفرم های موبایل و وب سایت با کاربردهای مختلف.
0 نظر
ارسال نظر
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد