فروشگاه های اینترنتی امروزه جایگاه بسیار محکم و متمایزی در بین اقشار مختلف جامعه پیدا کرده اند.
به سبب نفوذ بالای اینترنت در زندگی روزمره مردم ، هر روزه کسب و کارهای زیادی سبک فروش خود را به حالت آنلاین تغییر می دهند ، به همین منظور برآن شدیم پارامترهای تاثیر گذار جدید در این عرصه را در اختیار شما قرار دهیم.
تیم سیزکد با گنجینه ای تجارب ارزشمند در زمینه طراحی و توسعه انواع وب سایت و پلتفرم های فناوری اطلاعات آماده اجرای پروژه های مختلف در سراسر کشور می باشد.
تجربه جهان شیوع کرونا در سال 2020 تغییر اساسی در روش خرید ایجاد کرد. ما دیگر صرفاً برای خودنمایی، تجملات، یا مشکل پیدا نکردن محصول دلخواه آنلاین جستجو نمی کردیم، بلکه برای حفظ ایمنی، از خرید آنلاین به منظور تامین نیازهای اولیه روزمره خود استفاده کردیم.
اکنون در دنیای مدرن امروزی، برای بیشتر افراد، تجارت الکترونیک چیزی بیش از یک روش زندگی به شمار می رود و در حال حاضر به عنوان بخشی اصلی از زندگی روزمره عمل می کند.
بنابراین، هجوم افرادی که متعاقباً برای نیازهای روزمره خود به خرید از فروشگاه های اینترنتی وابسته شده اند، چگونه چشم انداز خرید آنلاین را تغییر داده است؟
در ادامه ، ما 4 دلیل را از کارشناسان یک آژانس بازاریابی تجارت الکترونیک برای درک این رفتار، روندها و عادات جدید آنلاین جمع آوری کرده ایم.
1. حفظ آن آسان است
تلفن های همراه هوشمند بدون شک نه تنها روش خرید آنلاین ما را تثبیت کرده اند، بلکه به طور کلی آن را کم دردسر و تقریباً بیش از حد آسان جلوه می کنند.
به معنای واقعی کلمه شما میتوانید هر آنچه را که میخواهید با یک دکمه داشته باشید، با گذشت زمان، برندهای مختلف به ایجاد یک تجربه کاربری تلفن همراه یکپارچه و همچنین بهینه سازی کامل محتوای تلفن همراه مشغول هستند. فناوری جدید هوش مصنوعی باعث شده ، اکنون دیگر نیازی به حضور مستقیم برای مشاهده و بررسی دقیق کالای دلخواه خود نداشته باشید.
برای مثال هم اکنون درصد قابل توجهی از افراد برتی خرید ابزار الکترونیکی مانند لپ تاپ یا تلفن همراه مراجعه حضوری به فروشگاه ها ندارند ، مگر اینکه لازم باشد. به هر حال، چرا برای گرفتن لپ تاپ خود را به زحمت بیاندازید، در حالی که می توانید این کار را با موبایلی که در دست دارید انجام دهید!
2. قدرت غیرقابل انکار رسانه های اجتماعی در رشد فروشگاه های اینترنتی
این موضوع در واقع غیرقابل انکار است که رسانه های اجتماعی شیوه زندگی ما را برای همیشه تغییر داده اند. علاوه بر این، اکنون روش خرید ما نیز تحت تاثیر رسانه های مذکور قرار گرفته و تعداد خریداران اجتماعی به سرعت در حال افزایش است.
رسانههای اجتماعی به خوبی میدانند که چگونه میتوانند از این امر سود ببرند ، و با معرفی عملکردهای خرید خاص به سایتهای خود، مانند دکمه «خرید» در فیسبوک و پرداخت اینستاگرام. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در چشم انداز تجارت الکترونیک در حال تغییر دارند.
فرض کنید شما برندی هستید که به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه نیز باشید، باید در نهایت به دنبال افزایش حضور اجتماعی آنلاین خود و همچنین شراکت با پلتفرم هایی مانند Shopify باشید که به مشتری شما امکان می دهد مستقیماً از طریق رسانه های اجتماعی خرید کند.
3. آگاهی سبز و توسعه فروشگاه اینترنتی !
نسلهای جدیدتر بیش از هر زمان دیگری به این سیاره اهمیت میدهند و به درستی هم همینطور است. تقریباً از هر ده مصرف کننده دیجیتال چهار نفر می گویند که سوابق منفی محیطی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. اگر به دنبال موفقیت آنلاین هستید، باید اطمینان حاصل کنید که شیوه های کسب و کار شما نه تنها سازگار با محیط زیست، بلکه پایدار و اخلاقی هستند. از کسبوکارهای آنلاین انتظار میرود که وارد عمل شوند و اطمینان حاصل کنند که شیوههای آنها تا حد امکان سازگار با محیط زیست هستند. این موضوع شامل شیوههای تامین محصولات از سازمانهای فعال در این حوزه برای کمک به ایجاد محیط تجارت الکترونیک سبزتر و سایر روشهای سبز مانند محصولات بدون وگان می باشد. هوشنگ و بهمن از ابراز تحقیر خود نسبت به مشاغل و مؤسساتی که از استانداردهای اخلاقی آنها پیروی نمی کنند هراسی ندارند، بنابراین برای جلوگیری از "فقدان فرهنگ" و مهمتر از آن، انجام کار درست، باید به دنبال بهبود باشید. و عادات مصرف گرایی سبزتر را در خود بگنجانید.
4. تمایل به خرید از فروشگاه های اینترنتی کوچک و مستقل
علاوه بر تمایل به خرید از مارک های معتبر یا سازگار با محیط زیست، به دلیل همه گیری کووید، افراد بیشتری به دنبال خرید از مشاغل کوچک مستقل رفتند. به دلیل تأثیرات کووید و قرنطینه سراسری در مقیاس جهانی ، مشاغل کوچک مستقل به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند. برای مقابله با این امر ، بیش از یک سوم (37 درصد) مصرفکنندگانی که از کسبوکارهای مستقل خرید تجربه خرید داشتند، گفته اند که اکنون این کار را بیشتر از زمانهای قبل از کووید-19 انجام میدهند تا به مقابله با اثرات مالی این بحران برای کسب و کارهای کوچک کمک کنند. حتی علاوه بر این، افرادی که به این فروشگاها وفادار مانده اند ، اظهار کرده اند که دلیل تداوم ارتباط ، خدمات عالی این کسب و کارها به مشتریان و محصولات با کیفیت بوده است و می خواهند از کارآفرینی حمایت کنند.
در نهایت، نحوه خرید آنلاین ما غیرقابل پیش بینی است. شیوهها و روشهایی که یک کسبوکار میتواند به موفقیت دست یابد، به دلیل معرفی فناوری جدید و ایدئولوژیهای جدید نسلهای اخیر، همواره در حال تغییر هستند. با این حال، آنچه ثابت مانده است و کسبوکار باید همیشه به دنبال دستیابی به آن باشد تا بتواند موفق بماند، محصولات با کیفیت خوب، خدمات عالی به مشتریان، شیوههای اخلاقی و راحتی ساز و کارهای خرید است. همه این عوامل کیفیت های یک تجربه خوب مشتری را تعیین می کنند.
(مقاله ای از Tom Welbourne)
مشاوره رایگان در زمینه طراحی ، توسعه و راه اندازی انواع فروشگاه های اینترنتی و سامانه های خرید آنلاین
0 نظر
ارسال نظر
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد